Jak aktywnie zacząć wiosnę?

Wprawdzie na to, by zaprzyjaźnić się ze sportem i zacząć aktywnie żyć każda pora roku jest dobra, trudno jednak o lepszy pretekst niż wiosenna aura. Czas, gdy wszystko budzi się do życia, to świetny moment na to, by porzucić zimowe nawyki i o siebie zadbać. Tym bardziej, że to właśnie wtedy mamy więcej energii i motywacji do działania. Chcesz aktywnie zacząć wiosnę, ale nie wiesz jak to zrobić? Odpowiedzi na to pytanie szukaj w naszym artykule!

Dlaczego warto uprawiać sport?

Wraz z nastaniem cieplejszych dni część z nas planuje zacząć prowadzić zdrowy tryb życia. Chcemy bardziej o siebie dbać, więcej ćwiczyć i lepiej się odżywiać. Sama motywacja to jednak za mało, by wspomniane plany wcielić w życie. Wszystkie zmiany warto wprowadzać metodą małych kroków i…nie zniechęcać się za szybko.

Tego jak aktywnie zacząć wiosnę dowiesz się z naszego tekstu!Dlaczego warto uprawiać sport? Fakt, że obecnie „bycie fit” jest po prostu modne to jedno, jednak regularna aktywność fizyczna niesie za sobą wiele korzyści, które przynajmniej częściowo tłumaczą jej popularność.

Po pierwsze uprawianie sportu pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów, po drugie poprawia nie tylko naszą kondycję, lecz również samopoczucie i wreszcie po trzecie – dodaje pewności siebie.

Poza tym w trakcie aktywności fizycznej nasz organizm wytwarza endorfiny zwane hormonami szczęścia. Być może właśnie dlatego osoby, które regularnie ćwiczą mają lepszy nastrój i rzadziej zapadają na nerwicę i depresję.

Ruch ma także dobroczynny wpływ na nasze zdrowie:  poprawia przemianę materii, obniża ciśnienie tętnicze krwi, usprawnia pracę układu krążeniowo-naczyniowego i minimalizuje ryzyko zawału serca.  Ponadto, regularna aktywność fizyczna wzmacnia odporność, poprawia pamięć, koncentrację i ogólną pracę mózgu.

Jaką formę aktywności wybrać?

Jak aktywnie zacząć wiosnę? Przekonać się do tego, że ruch to zdrowie!Jeśli przekonałeś się już do tego, że sport to zdrowie, to zostaje Ci „tylko” wybranie odpowiadającej Ci dyscypliny. Jest to o tyle istotne, że jedni wolą sporty uprawiane indywidualnie, inni lepiej odnajdą się w trakcie grupowych aktywności. Są osoby lubiące długie spacery, są takie, które są urodzonymi biegaczami i Ci, którzy mogliby nie wychodzić z wody.

Jaką formę aktywności wybrać jeśli zupełnie nie wiemy, czego chcemy spróbować? W takim przypadku warto „postawić” na sport, który nie będzie dla organizmu zbytnim obciążeniem. Na początek mogą to być długie spacery, spokojne marsze albo pływanie.

Z kolei bieganie spodoba się osobom, które chcą szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, a jednocześnie lubią ruch na świeżym powietrzu. Jego niezaprzeczalną zaletą jest również to, że do tego, by zacząć swoją przygodę z bieganiem potrzebujemy jedynie chęci, odpowiedniej odzieży i wygodnych butów. Jeśli w sporcie szukasz samotności, to bieganie powinno przypaść Ci do gustu. Wolisz biegać z przyjaciółką albo partnerem? Zaproś ich do wspólnej aktywności! Na różnych forach możesz także poszukać osób, które podobnie jak Ty wolą ćwiczyć z kimś niż indywidualnie.

Jazda na rowerze to propozycja dla tych, którzy lubią wycieczki i poznawanie nowych miejsc jak i tych, którzy dopiero próbują przekonać się do dwóch kółek. Tym ostatnim zdecydowanie polecamy porzucenie samochodu czy komunikacji miejskiej właśnie na rzecz roweru.

Pływanie pozwala wymodelować sylwetkę, angażuje wszystkie mięśnie, zwiększa odporność, poprawia wydolność płuc i umożliwia zrzucenie zbędnych kilogramów. Zaletą tej formy aktywności jest fakt, że można uprawiać ją przez cały rok, gdyż basen znajduje się praktycznie w każdej większej miejscowości. Dlatego jeśli dobrze czujesz się w wodzie – sprawdź czy pływanie nie stanie się Twoją ulubioną dyscypliną sportu.

Czy wiesz, że…

Siedzący tryb życia i brak ruchu, to jak alarmują lekarze główny czynnik ryzyka dla rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych i chronicznych schorzeń w tym chorób sercowo-naczyniowych będących jedną z najczęstszych przyczyn zgonów w Polsce i na świecie. Natomiast regularne ćwiczenia (zwłaszcza na świeżym powietrzu) poprawiają wydolność oddechową i pracę serca, hartują i wzmacniają organizm.

Aktywność to nie wszystko

Jak aktywnie zacząć wiosnę? Połączyć ruch z odpowiednią dietą!Niezależnie od tego jaką formę ruchu wybrałeś nie zastąpi ona odpowiedniego odżywiania. Twoje posiłki powinny być zbilansowane, pozbawione „pustych kalorii”, tłuszczów, cukrów, sztucznych konserwantów i barwników. Niech zamiast nich (nie tylko wiosną) na Twoim talerzu znajdą się owoce, warzywa, ryże, kasze i pełnoziarniste pieczywo (ma ono znacznie więcej wartości odżywczych od jasnego). Słodkie soki, kawę czy napoje gazowane zastąp piciem odpowiedniej ilości wody, która poprawia przemianę materii.

Jeśli jesteś łasuchem i nie umiesz zrezygnować ze słodyczy, to zamiast sięgać po te, które znajdują się na sklepowej półce, poszukaj w internecie przepisów na mniej kaloryczne przekąski (np. fit ciasta i koktajle).

Wskazówka!

Pamiętaj, że nie musisz uprawiać sportu wyczynowo, by zapewnić sobie zdrowie i dobre samopoczucie. Według Światowej Organizacji Zdrowia osobom w wieku od 18 do 65 lat (o ile nie cierpią na żadne dolegliwości) wystarczy pięć dni umiarkowanej aktywności fizycznej przez co najmniej 30 minut dziennie albo 20 minut bardziej intensywnego wysiłku.

Wiosna nie trwa wiecznie, dlatego nie odkładaj aktywności na bliżej nieokreślone później. Pamiętaj, że w ćwiczeniach najważniejsza jest systematyczność – efekty wprawdzie nie przyjdą od razu, ale prędzej czy później Twój organizm Ci za to podziękuje. Dlatego zamiast obiecywać sobie, że tej wiosny schudniesz, zmienisz nawyki żywieniowe, zapiszesz się na basen lub siłownię – po prostu to zrób. Tym bardziej, że jedyne, co możesz stracić to…zbędne kilogramy. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *