Jak fotografować produkty w sklepie internetowym?

Dobre zdjęcia produktów w sklepie internetowym to obok wartościowego opisu, najlepszy sposób na zachęcenie klienta do zakupu i zwiększenie sprzedaży. To również dowód Twojego zaangażowania i rzetelnego podejścia do biznesu. Jak zaprezentować towar i atrakcyjnie go przedstawić? Wbrew pozorom da się to zrobić nawet jeśli nie jesteśmy mistrzami fotografii i nie mamy pod ręką profesjonalnego sprzętu.

Podpowiadamy jak fotografować produkty w sklepie internetowym, by same zachęcały do zakupuTak w trakcie tradycyjnych zakupów, jak i podczas „buszowania w sieci” kupujemy przede wszystkim oczami. Prawdziwe jest bowiem stwierdzenie, że obraz znaczy więcej niż 1000 słów, co ma swoje źródło w tym, że nasz mózg bodźce wizualne przetwarza o wiele szybciej.

Nie bez powodu największe zasięgi w mediach społecznościowych osiągają video i materiały graficzne. Dobrze dobrany obraz potrafi lepiej i szybciej przekazać informację, zapada w pamięć, przykuwa uwagę i zwiększa zainteresowanie. Co za tym idzie – zdjęcie produktu w sklepie internetowym odgrywa równie ważną rolę, co jego opis i powinno być z nim spójne. Jak fotografować produkty w sklepie internetowym, by robić to dobrze?

Baw się perspektywą

Niezależnie od tego, co sprzedajesz – jedno zdjęcie produktu, to zdecydowanie za mało. Pomyśl o swoich ulubionych sklepach internetowych, o miejscach w których najczęściej robisz zakupy. Nim dany produkt trafi do Twojego koszyka, chcesz przyjrzeć mu się możliwie jak najdokładniej. Pamiętaj, że Twój klient oczekuje tego samego! Daj mu (zwłaszcza, że nie może zrobić tego osobiście) obejrzeć produkt z wielu stron i perspektyw.  Nie ograniczaj w tej kwestii swobody użytkownika – niech przybliża interesujący go przedmiot, oddala, niech zobaczy go zarówno z bliska jak i z daleka. Jeśli sprzedajesz towar, który warto zaprezentować również od wewnątrz np. torebki czy buty – zrób to!

Postaw się w roli kupującego, zastanów się, co może go interesować, jakie elementy produktu są ważne i jak pokazać go z jak najlepszej strony.

Nie bój się zbliżeń

To one pozwalają pokazać te detale, które wyróżniają Twój produkt i nadają mu charakter. Dzięki zbliżeniom użytkownik będzie mógł przyjrzeć się produktowi tak dokładnie jak tylko zechce. Pozwól mu na to! Ponadto, szczegółowe pokazanie produktu to nie tylko dowód jego trwałości i solidności, lecz także tego, że Ty jako sprzedawca nie masz nic do ukrycia i że towar nie nosi żadnych wad fabrycznych.

Umiejętne korzystanie ze zbliżeń, to także sposób na to, by wyróżnić produkt, zaprezentować go pod nowym kątem i ukazać te detale na które na co dzień nie zwracamy uwagi. To także szansa na to, by dzięki niestandardowym ujęciom przykuć uwagę odbiorcy, o co dziś jest coraz trudniej.

Nie rezygnuj z kolorów

Samo umieszczenie w opisie produktu informacji o tym, że jest on dostępny w różnych opcjach kolorystycznych, to za mało. Jeśli oferujesz buty w czerwonym, czarnym i różowym kolorze, to w swoim sklepie zamieść zdjęcie każdej pary. Pokaż użytkownikowi jak wygląda Twój produkt w innych wariantach kolorystycznych, gdyż opis mu tego nie zastąpi.  To samo odnosi się do wszelkiego rodzaju wzorów– te również powinieneś pokazać, a nie jedynie o nich pisać.  

Jeśli masz taką możliwość pokuś się o zdjęcia w perspektywie 360 stopni (takie rozwiązanie stosuje coraz więcej sklepów internetowych), dzięki czemu konsument będzie mógł przeglądać produkt pod dowolnym kątem, co z pewnością wzbogaci jego doświadczenia.

Pokaż praktyczne zastosowanie produktu

Klasyczne zdjęcie produktu kojarzy nam się z umieszczonym na białym tle przedmiotem. Takie zdjęcia nie są wprawdzie złe, jednak o wiele lepszym rozwiązaniem jest zaprezentowanie produktu w codziennych sytuacjach. Sprzedajesz buty? Pokaż jak prezentują się na nodze! Masz w swojej ofercie torebki? Zrób zdjęcia ukazujące to jak leżą na ramieniu. Widząc zdjęcia produktu w takich codziennych sytuacjach użytkownik będzie mógł łatwiej wyobrazić sobie, że to on go używa, co może stanowić dodatkową zachętę do zakupu.  

Ponadto, wyjście poza zdjęcia na białym tle pozwala Ci również zobrazować różne funkcjonalności produktu i pokazać, co on tak naprawdę potrafi (a co za tym idzie: dlaczego warto go mieć!).  Piszesz, że w oferowanej przez Ciebie skrzynce na narzędzia zmieści się ich więcej niż w produktach dostępnych u konkurencji? Poprzyj swoje słowa odpowiednim zdjęciem, dając użytkownikowi namacalny dowód tego, co już powiedziałeś w opisie.

Ewentualnie możesz stosować oba rodzaje zdjęć jednocześnie, choć te pokazujące wykorzystanie produktu w praktyce sprawdzają się o wiele lepiej.

Bądź konsekwentny

Jeśli zdecydowałeś się na klasyczne zdjęcia na białym tyle – trzymaj się tego. Zbytnie eksperymentowanie z formą rozprasza użytkownika i może być odczytane jako brak profesjonalizmu.

Uwagi techniczne

Dobre zdjęcia produktu mogą zwiększyć sprzedaż i sprawić, że klient wybierze właśnie Twój sklep!Kwestie techniczne są tym, o czym również nie powinieneś zapominać, gdyż wstawienie np. niskiej jakości zdjęć sprawi, że nawet jeśli wzorowo wywiążesz się z realizacji wcześniejszych punktów, to klient i tak nie kupi Twojego produktu. Zdjęcia niskiej jakości nie tylko jak wspomnieliśmy nie zachęcają do zakupu, lecz również budzą nieufność użytkownika, a Ciebie ukazują jako pozostającego daleko w tyle za konkurencją amatora.  

Pamiętaj jednak, że obrazy w zbyt dużej rozdzielczości także nie są dobrym rozwiązaniem, gdyż będą zbyt długo się otwierać, co wystawi cierpliwość potencjalnego klienta na niepotrzebną próbę (a klienci jako ogół są dziś coraz bardziej niecierpliwi).

Jak z tego wybrnąć? Znaleźć złoty środek pomiędzy zdjęciami na których nic nie widać, a takimi, które będą ładowały się stanowczo za długo.

Ostatnią kwestią techniczną godną uwagi jest stosowanie tzw. tekstu alternatywnego. Jest to opis dzięki któremu wyszukiwarka Google wyświetli Twój obraz w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Dlatego jeśli chcesz, aby produkt został łatwiej znaleziony umieść w opisie jego nazwę.

Podsumowanie

Niestety nawet najlepiej napisany tekst nie wzbudzi w nas takich emocji jak dobrze zrobione i pokazujące nam wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć zdjęcie. Pamiętaj, że Twoim głównym celem jest zachęcenie (czy to słowem czy obrazem) użytkownika do zakupu, zrób więc wszystko, by ten cel osiągnąć. Powodzenia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *