Jak opisywać produkty w sklepie internetowym?

Jeśli założysz sklep internetowy, to musisz pamiętać, że Twoim zadaniem jest nie tylko rzetelne przedstawienie oferty, lecz przede wszystkim stworzenie skutecznych opisów produktów, które same będą zachęcać do zakupu. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy 6 sprawdzonych sposobów na wartościowe opisy produktów w sklepie internetowym.

Dlaczego warto zadbać o opisy produktów?

Jak opisywać produkty w sklepie internetowym? Poniżej znajdziesz garść przydatnych porad, które z pewnością Ci to ułatwiąNim podpowiemy jak opisywać produkty w sklepie internetowym tak, by same sprzedawały, powiedzmy sobie dlaczego w ogóle należy się do tego „przyłożyć”.

Po pierwsze, dobre opisy produktów, to szansa na to, że Twój sklep pokochają roboty Google, a co za tym idzie – możesz zupełnie za darmo znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, zaś wyższa pozycja, to lepsza widoczność i większe prawdopodobieństwo, że znajdą Cię klienci. Unikalna i wartościowa treść to dodatkowe wsparcie działań SEO i o tym nie można zapominać.

Po drugie, dobry opis produktu pozwoli Ci odwiedzającego zamienić w kupującego, a więc przełoży się na większą sprzedaż i całkiem realne zyski.

Po trzecie, jeśli rzetelnie i zgodnie z prawdą opiszesz to, co oferujesz zminimalizujesz ryzyko reklamacji, gdyż klient niezadowolony, to często niedoinformowany odbiorca, którego produkt rozczarował, bo spodziewał się on czegoś innego niż otrzymał. Skuteczny opis zawiera komplet informacji, dzięki czemu konsument będzie mógł zapoznać się z towarem jeszcze zanim dokona zakupu.

Postaw się na miejscu odbiorcy

Robiąc zakupy w sklepie internetowym klient nie ma jak poznać produktu, dotknąć go, nie porozmawia ze sprzedawcą, więc skuteczny opis (i odpowiednio dobrane zdjęcia) muszą mu to zastąpić.

„Wejście w skórę odbiorcy”, to również wiedza o tym, kto robi u Ciebie zakupy. Inaczej będzie wyglądał opis skierowany do nastolatków zainteresowanych trampkami, a inaczej ten, który ma trafić (i przekonać do zakupu) dojrzałego odbiorcę lubiącego drogie wina czy autorską biżuterię. Dlatego nim zaczniesz pisać o produktach odpowiedź sobie na pytanie kim jest Twój odbiorca, dlaczego odwiedza Twój sklep i jakich informacji potrzebuje. Niech opis zawiera odpowiedzi na pytania i wątpliwości, które może zadać sobie konsument i skutecznie je rozwiewa.

Mów językiem korzyści

Wiemy, wiemy –czytałeś o tym już wiele razy i pewnie na usta ciśnie Ci się odpowiedź, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. Nie do końca, bo każdy produkt można opisać tak, by klient zechciał go mieć (tu znów wszystko zależy od tego, co sprzedajesz i do kogo skierowana jest Twoja oferta).

Ostrożnie dawkuj przymiotniki

Jeśli zamierzasz pisać o produkcie, że jest najlepszy, cudowny i jedyny w swoim rodzaju, to…pod żadnym pozorem Jak opisywać produkty w sklepie internetowym? Klucz do sukcesu tkwi w umiarzetego nie rób. Stosowanie „pustych przymiotników” nie tylko nic nie wnosi, lecz także jest dla odbiorcy sygnałem, że nie masz nic sensownego do powiedzenia o swojej ofercie. Tym bardziej, że moda „na naj” skończyła się 30 lat temu. Niestety nadal wiele opisów produktów tak właśnie wygląda.

Chcesz napisać, że oferujesz najtrwalszy produkt na rynku? Przedstaw klientowi przykłady, które to potwierdzą. Dzięki temu osiągniesz więcej niż pisząc, że Twój ekspres do kawy jest najlepszy, a buty najładniejsze. Zamiast używać słów-wytrychów daj klientowi konkretne informacje. Wyjdź naprzeciw potrzebom użytkownika, postaraj się go zrozumieć, po to, by mógł on polubić Twój produkt, utożsamić się z nim, a finalnie…kupić go.

Bądź konkretny, ale nie nudny

Wbrew pozorom ten punkt wcale nie kłóci się z poprzednim. Dostarczaj odbiorcy konkretnych i rzeczowych treści, ale postaraj się go nimi nie zanudzić. Konsument, którego „zarzucisz” np. technicznymi parametrami produktu nie tylko poczuje się znużony natłokiem informacji, lecz najprawdopodobniej (o ile nie jest specjalistą) nic z tych danych nie zrozumie.

Wprawdzie techniczny opis (tj. np. informacje o wymiarach, gabarytach czy o specyfikacji produktu) również jest potrzebny (i nie należy z niego rezygnować) nie można jednak poprzestać tylko na nim. Wspomniane dane warto urozmaicić bardziej przyjaznym dla potencjalnego kupującego tekstem, który zostanie stworzony typowo pod niego.

Zwróć uwagę na sposób prezentacji treści

Nawet najciekawszy opis „podany” w formie „bloku tekstu” pozostanie opisem którego najprawdopodobniej (poza najwytrwalszymi) nikt nie przeczyta. Dlatego zadbaj nie tylko o to jak piszesz, lecz również o atrakcyjne przedstawienie stworzonych treści.  Jak to zrobić? Już podpowiadamy:

  • Używaj krótkich zdań – w internecie czytamy zupełnie inaczej, zazwyczaj tylko skanujemy wzrokiem tekst, zamiast zapoznawać się z nim „od deski do deski”, dlatego pisz krótko, zwięźle i…oczywiście na temat;
  • Rób akapity – dzięki temu nie tylko łatwiej będzie Ci posegregować treść i uporządkować  to, co masz do powiedzenia, lecz również „przeprowadzić” przez tekst czytelnika; akapity pozwalają odpocząć oczom, co ma dobroczynny wpływ na jakość czytania;
  • Mów prostym językiem – wyjątkiem od tej reguły są sytuacje w których oferujesz prestiżowy produkt, albo gdy chcesz trafić do wymagającego odbiorcy z segmentu „premium”, jeśli jednak Twój produkt można opisać prostymi słowami, to…właśnie to zrób;
  • Daj się zauważyć – mowa tu o graficznym wyeksponowaniu zalet produktu, możesz stosować w tym celu pogrubienia, podkreślenia, ikony, ciekawe grafiki, wykresy etc.

Dodaj zdjęcia

Miej na uwadze fakt, że na opis produktu składają się nie tylko słowa, lecz również obrazy, stąd też nie możesz traktować tych dwóch rzeczy oddzielnie: wspomniany opis i zdjęcie muszą do siebie pasować, uzupełniać się i stanowić jedną całość.

Jakie zdjęcia sprawdzają się najlepiej? Te, które pokażą jak klient może wykorzystać oferowane przez Ciebie produkty. I tak np. żel pod prysznic lepiej zaprezentować w zaaranżowanym wnętrzu łazienki niż na białym tle.

Podpowiedź użytkownikowi do czego może przydać mu się Twój towar, inspiruj go i przekonaj, że to właśnie u Ciebie powinien zostawić swoje pieniądze.

Podsumowanie

Opis produktu w sklepie internetowym to darmowy sposób na reklamę, ma on również niebagatelny wpływ na decyzję o zakupie.

Czy zainteresowałbyś się towarem, którego nie znasz, a który opisany został jednym zdaniem? Czy zdecydowałbyś się go kupić? Byłoby to raczej mało prawdopodobne. Dlatego już dziś wykorzystaj opisy produktu w walce o klienta, którego trzeba nie tylko przyciągnąć, lecz również należycie obsłużyć, a potem…namówić go na kolejne zakupy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *